Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 december 2007

De wassende maan

Slapen, werken, eten, slapen, werken, eten, slapen, werken, eten. Op zaterdag boodschappen doen en het huis schoonmaken. Op zondag komt de familie op bezoek. Ik zit duidelijk in een kleinburgerlijke impasse. Al wat ik kan doen om de illusie van een creatief en avontuurlijk leven op te houden, is wegblijven van de geijkte plaatsen. En omdat ik aan het onderzoeken ben hoe zo'n biologisch groenteabonnement zou zijn, doe ik deze week mijn boodschappen bij De Wassende Maan te Astene. Daartoe berijd ik de infameuze N-weg van Gent naar Deinze (Aldi's en nachtclubs wisselen elkaar af) door plaatsen met welklinkende namen als Sint-Denijs-Westrem en Sint-Martens-Latem.
De hoeve van De Wassende Maan ligt in een buitenwijk en het is even zoeken vooraleer de oprit is gevonden. Er zijn niet al te veel parkeerplaatsen (bio=fiets), maar de ingang à la Anton Pieck lokt. Heel erg groot is dit winkeltje niet. Maar interessant wél. Én integer.
Één keer per maand levert de bioslager bestellingen af (o.a. lamsworstjes); wekelijkse (of tweewekelijkse) groentepakketten worden hier samengesteld van eigen dagverse groente en er is een aanlokkelijke keuze biologische produkten (food en non-food). Mijn oog wordt met name getrokken door de Aziatische sectie (arrowroot, diverse soorten zeewier) en tot mijn grote vreugde ontdek ik kiemzaden (fenegriek, tarwe). Voor mijn 'zoeteke' (B) schaf ik Siciliaanse bloedsinaasappelmarmelade aan en voor mezelf koop ik bio-marsepein. Zéér hulpvaardige en vriendelijke bediening (maar wel een beetje aan de prijs).
Open: do 14-19, vr 9-19, za 9-18.

Tip: de week voor Kerstmis én de week voor Oudjaar geeft De Wassende Maan 10% korting op het hele assortiment, omdat ze een broertje dood hebben aan de inventarisatie die op 1 januari te wachten staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten