Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 december 2007

Koken à la BBC

Na het ter ziele gaan van culinair tijdschrift "Tip", was er wat mij betreft een gat in de markt ontstaan. Inspiratie haal je tegenwoordig natuurlijk net zo makkelijk van het internet (met zijn véle kookblogs...), maar daar kun je op de wc niet lekker in zitten bladeren (en nee, ik heb geen laptop)! Ikzelf mag graag het laatste halfuur van de dag onder de dekens doorbrengen met een (plaatjes)boek. Culinair magazine "Delicious." viel mij een beetje tegen, hoewel er werkelijk práchtige foto's in staan. Ik weet niet; te 'posh' met advertenties van te duur keukengereedschap en te weinig inventieve cq. klassieke recepten.
Met deze "Goodfood special" waagde ik een tweede poging en dit blad bevalt mij véél beter. Bevalt mij zeer goed, zelfs. In de winkel heb ik er €6,95 voor neer geteld (moest ik toch even over nadenken, maar in het kader van zelfzorg vond ik het toegestaan) maar thuis bleek al dat dit magazine een pareltje is! Met véél basisrecepten (o.a. banketbakkersroom, amandelspijs, brood, scones, chocoladetruffels, sorbet), véél ingenieuze recepten van topkoks (o.a. gestoomde cranberryrol, nougatine van rood fruit, millefeuille van appel) en vooral bijna alle informatie rondom het thema 'brood en banket' (o.a. graan en meel ABC, kooktechnieken en basisbereidingen banket en patisserie, (w)etenswaardigheden). Kortom: ik ben FAN en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dit mooie, complete blad te verknippen, zoals ik normaal doe. Dit is een bewaarspecial. Dus ik kijk op internet of ik er een abonnement op kan scoren (nee, dat kan niet) en kom er achter dat deze Nederlandse GoodFood een dochteronderneming is van het BBC tijdschrift GoodFood. Kijk, dàt verklaart een hoop!!
Lees hier wat brutselblog er over te zeggen heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten