Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 mei 2013

Plantje met sterk 'after eight' gehalte

Ik werd meegenomen voor een middagje 'vertier ende vermaeck'. Om te beginnen al een zeer welkome afleiding van opleidingsstress en werkdruk(te). Dán bleek de bestemming (Schloß Moyland) een erg interessant stemmig museum en ook nog eens een waar klim- en klauterparadijs (de galmkamer, de torentop, de stempelzaal en vooral de zwemgang naar de 'totally naked' room)! En als kers op de spreekwoordelijke taart stonden een aantal interessante pot- kruiden in de verkoop. Recht gestekt uit de slottuin: snij-knoflook, ananasmunt, sinaasappelmunt en jawel: chocomunt (€2,90).

Chocomunt; dat connoteerd in mijn gehoor sterk aan 'after eight'. En dan is het natuurlijk maar een kleine stap naar daadwerkelijk (stérk) munt en (in de verte) chocolade ruiken wanneer ik mijn reukorgaan tussen de groene blaadjes van de plant steek. De takjes waar al dat groen uit ontspringt hebben alvast een chocobruine kleur, waarmee het in ieder geval een móói plantje is. De smaak is tintelfris, veel meer mentholmint dan de gebruikelijke munt. Erg intrigerend! Nou eens kijken hoe lang ik deze plant in leven weet te houden, met mijn ongroene vingers.

Bijna-wijlen de Yucca moest ook al gered worden, immers...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten