Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 mei 2013

Pieman (niet op z'n NLs uitspreken!)

Voor de 'pies' van Sven Brink staan "kwaliteit en exclusiviteit" hoog in het vaandel en zijn hartige taartjes zouden te vinden zijn op de markten van Schagen, Amstelveen, Haarlem en Amsterdam. En op vrijdag (13-21u) ook op de markt in hartje IJsselstein. Dat is wat dichter in de buurt en op een spaarzame vrije vrijdag (paradoxaal als dat klinkt) zet ik mijn auto weg in de naastgelegen P Overtoom om voor €4 (3 voor €10) een Pie African Boboti van dé Pieman te kopen.

Het idee voor een pieshop (een pies-hop?) werd gek genoeg in het Zuiden opgedaan, maar wel bij een Britse traiteur. De pieman: "Het geheim van een goede pie zit hem in de producten. Wij maken ons deeg met 100% roomboter en werken voor de vulling uitsluitend met biologische groenten en scharrelvlees. Momenteel werk ik aan een aantal pies bereid met wild, want pies volgen de seizoenen."

Ik ben zelf een beetje teleurgesteld, want de piekorst is 'gewoon' van bladerdeeg. Prachtig (machinaal) gestempeld, maar toch. Wel authentiek quasi sjiek eetpapier logo van de pieman er bovenop. De vulling bestaat voornamelijk uit rozijntjes, worteljulienne en fijn gekruid gehakt; en smaakt zoetig, met een beetje pit (in vooral de nasmaak) en érg lekker. Dit hartige taartje is zijn €4 meer dan waard en ik zal zeker nog eens een taartje kopen als ik ze ergens zie (ben ook benieuwd naar 'vega linzen') maar er echt helemaal voor omrijden? nee. Zo'n pie lijkt mij de perfect picknick versnapering, ware het niet dat ze warm het beste zijn; láng in de zon laten liggen dus ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten