Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 mei 2013

Ahmad Green Tea

Groene thee bevat catechinen en deze stimuleren de zogenaamde 'thermogenese' (het verbrandingsproces dat optreedt als gevolg van het metaboliseren van voedsel) en catechinen verhogen de vetverbranding van het lichaam. Ze hebben een zeer sterke anti- oxidatieve én antibacteriële werking. Groene thee zou verder het kankerrisico doen dalen en hartkwalen kunnen voorkomen; deze drank reguleert de bloedsuikerspiegel, verlaagt cholesterol, be- schermt hersencellen tegen afsterven (en vertraagt ziektes als Alzheimer en Parkinson); én groene thee zou een antidepressieve werking hebben. En-zo-voorts. De gezondheidsvoordelen van deze bijzondere thee lijken door empirisch onderzoek keer op keer be- vestigd te worden (nu.nl).

Er zijn dus vele redenen om groene thee te drinken maar het is wel een 'acquired taste'. Ik zelfs, als ware theeliefhebber, moest mezelf trainen de karakteristieke smaak, die mij in het begin vooral aan gras deed denken, te waarderen. Want ik drink mijn thee natuurlijk puur zonder suiker of zoetstof! Maar zoals uit divers onderzoek is gebleken; je moet iets minstens zeven keer 'proeven'. En voor mij bleek dat waar voor olijven, champignons en groene thee. Deze 'Green Tea' van Ahmad (Persepolis, €3,95 voor een doos met 100 zakjes) bevat goede kwaliteit matcha thee en heeft een delicate smaak die alleen te sterk is als het theezakje te lang in het water hangt. Op de achterkant staan zowel de verpakkingsdatum als de 'best tot' datum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten