Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 november 2007

Mini-teler: "zaaien"

Het is tijd om champignons te gaan kweken. Althans, ik weet niet of begin november de officiële tijd is om champignons te kweken, maar volgens de handleiding in mijn "kweek je eigen champignons"doos (goed voor maximaal zes keer oogsten; dat belooft wat) moet de met champignon-mycelium geënte compostlaag (bijgeleverd) circa vier dagen op kamertemperatuur komen. En die dagen zijn om, dus het is tijd om een deklaag van vochtige aarde (bijgeleverd, excl. vocht) over de compost te verdelen. Ik verzin het niet zelf, ik volg braaf de handleiding:

Ik hoef alleen maar o,25l water te vermengen met de dekaarde en dit luchtig over de compostlaag te verdelen. Het deksel gaat er weer op (ik háát het geluid van piepschuim) en de doos mag in een ruimte van 20-25 graden Celsius geplaatst worden, gedurende 5 tot 8 dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten