Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 november 2007

Mini-teler: wachten

Negen dagen na dato, verwijder ik mijn piepschuimen doos met de champignoncultuur uit de warme keuken en verhuis 'm na eindeloos beraad (ik ben op zoek naar een ruimte van 15-18 graden Celsius en die hebben we niet) naar de "mooie kamer", waar ik vervolgens de cv uitdraai en het raam openzet (zéér tegen de zin van mijn lief, want "de mooie kamer" doet dienst als tv-ruimte!). De dekaarde is na de voorgeschreven vijf tot acht dagen inderdaad doorgroeit met een wit pluis (schimmel).

De doos wordt een dag koud gezet, zonder deksel. Daarna prik ik in de hoeken van het deksel vier satéprikkertjes, zodat tussen doos en deksel een ruimte ontstaat van ca. 3cm. Nu hoef ik alleen maar de dekaarde vochtig te houden met een plantenspuit en is het wachten tot er kleine, witte champignonknopjes op de aarde zichtbaar worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten