Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 november 2007

Rituelen

Rituals is feitelijk een veel te dure, veel te commerciële winkel, waar mensen die aan extreme zelfzorg doen hun cosmetische produkten komen shoppen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik afgelopen weekend overstag ben gegaan (het was mijn eerste bezoek ooit aan een Rituals winkel, krijg ik daarvoor nog extra pluspunten?!).

Reden van aankoop: de wáánzinnig fijne Hammam-serie, die bestaat uit vijf produkten. Één: reinigen met een olijfzeep. Twee: scrubben. Drie: verfrissende douche. Vier: moddermasker. Vijf: hydrateren van de huid.

Bovengenoemd vijfstappenplan is door Rituals opnieuw uitgevonden en toepasselijk omgedoopt onder de naam "Hammam". Commercieel dus. Maar ook zéér goed geslaagd, want als ik de in de winkel aanwezige tester van de 'Hammam Hot Scrub' open, vult mijn neus zich met de aangename geur van Turks stoombad (je weet wel: eucalyptus en menthol). Het produkt bestaat uit een puur zeezout, waarmee de huid middels een grondige scrub van dode huidcellen ontdaan kan worden. En door de toevoeging van voedende oliën, blijft er een fijn oliefilmpje achter nadien. Resultaat: SUPERzachte huid. De ultravoedende bodycrème (Touch of Hammam) op basis van rijstmelk en vijgen, houdt het midden tussen vet en crème (mijn lief omschrijft het spul als "lobbig") en verkocht als ik ben door deze twee produkten, reken ik (bijna!) schaamteloos €28,00 af voor de beide potten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten