Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 september 2007

Cornbread

Daar zit je dan met je restjes polenta. Want hoewel het een goed idee is in theorie, is polenta nou eenmaal niet zo multidivers inzetbaar als de fantasie doet vermoeden. Tenminste, ík ben bijzonder begrensd door mijn fantasie op het vlak van polenta; maar de 200g die ik nog heb liggen, zal een nieuw leven ingeblazen worden in de vorm van maïsbrood!

Oei, ik heb 250g polenta nodig. Ik besluit het tekort gewoon aan te vullen met 50g fijn maïsmeel (en dat blijkt achteraf een prima oplossing, want polenta geeft natuurlijk een licht korrelig eindresultaat en je moet zoiets ook niet overdrijven!) Simpel recept: alle ingrediënten in een kom doen (de maïsolie laat ik achterwege), een beetje doorroeren tot het geheel vermengd is, in een ingevette vorm en half uurtje de oven in.
Uit de oven komt een licht gerezen, luchtig cakebrood met verfijnde zoetige maïssmaak (die mij wel bevalt). Zeker goed om te beleggen met kaas (en appelstroop) of met alleen een beetje boter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten