Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 september 2007

Aubade aan deeg

Ik ben DOL op deeg, koolhydraten, deegwaren, brood en andersoortige beslagbaksels. Ik weet niet wat dat is, maar ik kan rustig een kom gekookte rijst opeten, zonder enige toevoegingen (zelfs geen zout!). Wanneer we hier pasta met saus eten, ben ik steevast degene met de grotere hoeveelheid pasta op het bord (en een beetje saus) en eet mijn lief het overschot aan saus (met een beetje pasta). Brood? Dol op! Geen grotere verrukking voor mij dan vers brood met een knapperig korstje en luchtig, nog warm kruim. Mmm. Er hoeft van mij niet eens beleg op (terwijl voor veel mensen de boterham toch een beetje het excuus is om het beleg óp te mogen eten!)
Dus als ik eens restjes uit de koelkast op moet maken, mag ik graag enkele tortilla's gebruiken om het gewokte groentespul (met wát er dan ook op moet) tot een smakelijke hap om te toveren. Simpel zat om al wat niet meer helemáál vers is, in stukken te snijden, te wokken met een uitje en een knoflookje, scheutje saus naar keuze erbij (ketjap, oestersaus, zoete chili of desnoods een laagje roomkaas op de tortilla smeren), in een opgewarmde tortilla rollen en presto: "diner".
Tortilla's zijn niet zo moeilijk zelf te maken, maar je kan ze natuurlijk ook gewoon kopen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten