Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 oktober 2007

Wélke andere...?

Ik herinner me nog goed een vroegere reclame van Heinz, waarin een man en een vrouw zitten te eten (friet was het, geloof ik) als de man zegt: "Waarom wij Heinz ketchup lekkerder vinden dan die anderen?" waarop zij antwoordt met de fameuze woorden: "Welluku andere?"
En ik ben het daar hartgrondig mee eens. Ketchup MOET die van Heinz zijn, anders smaakt het gewoon NIET naar ketchup. Hetzelfde geldt eigenlijk voor satésaus; een andere dan die van SuziWan smáákt gewoon niet naar satésaus. Vroeger zat deze saus in een blik. Voor het terugkerende festijn (thuis) van barbecuën of gourmetten was mijn vader's enige zorg het adequaat opwarmen van de satésaus in een steelpannetje en het openen van een fles witte wijn (altijd Schwarzer Katz).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten