Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 oktober 2007

Kook ook met Cook!!

Eén van mijn favoriete pannen is de terracotta Cook (nr.4 blz.17) van de Habitat (€29,- op het Europees continent en een 'whopping' €59,- in Ierland). Aanvankelijk gebruikte ik de heksenketel enkel als serveerpot, omdat ik bang was dat het aardewerken keukengerei zou barsten bij verhitting. Geheel ten onrechte bleek, nadat ik er een grote pan soep in had gemaakt. Sindsdien gebruik ik de Cook veel vaker. Kan in de oven, kan in de afwasmachine, kan op het vuur (gas, electrisch en keramiek); is dus veelzijdig én mooi om te zien: dus ook geschikt om in te serveren. Handgemaakt in een bergdorpje in Colombia, en geen enkel deksel past dan ook perfect op een Cook (ik kan het weten; ik heb alle aanwezige deksels in de winkel op de mooiste pot uitgeprobeerd).
De Habitat is eigenlijk de Ikea voor yuppen (YUP = Young Urban Professional). Vestigingen in Antwerpen, Brussel en Luik (voor België) en verder o.a. in Lille en in Luxemburg-stad.
De Cook is in Nederland bekend als Black Pottery en is o.a. te koop bij Duikelman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten