Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 juni 2009

Ukrainian Country House

Een Oekrains specialiteitenrestaurant mid- den op de Nederkouter (nr. 51) in Gent (B)? De gevel komt in hoofdkleur bruin, met daarop het onooglijk amateuristische gele opschrift Ukrainian Country House; wat moet je dáár nou mee?! Er gaan eten, dunkt mij en dan maar zien wat de pot gaat schaf- ten. In ieder geval zijn ze "bereid" (einde citaat) ons heerlijke en gezonde maaltijden uit de Oekraïne voor te schotelen, bereid met verse ingrediënten volgens traditio- nele (driehonderd jaar oude) recepten uit het op één na grootste land van Europa. Kijk, dát is nou informatie waar ik wat mee kan, want toen ik naar de basisschool ging was Joegoslavië nog gewoon Joegoslavië en was Rusland nog niet opgesplitst. Dus Oekraïne is het grootste land dat gehéél in Europa ligt? Nou, dan verwacht ik natuurlijk ook een grote diversiteit aan lokale gerechten. Dus dit kan nog interessant worden...

Het interieur liegt er alvast niet om: groene neonlampen verlich- ten plastic zonnebloemen. Er is een lambrizering van bamboe, er staan overal paaskuikentjes (terwijl het daar niet de tijd voor is), de tafelkleden zijn roze en zie ik daar geborduurde gordijnen? Ja- wel! Voor €20 kan het dagmenu besteld worden: aperitief (wijn of bier), soep (borsh) of salade, hoofdgerecht (pelemeni of blini) en koffie met taart toe. Maar nee; ik bestel hier lekker worst. En soep. Die soep is er letterlijk binnen vijf minuten (pling) en smaakt hele- maal niet verkeerd. Terwijl mijn lief zich laaft aan cerveja Stary Melnik (0,5l) in glazen fles met ergonomische grip (uit Rusland), tik ik 'n berkensapje weg. De computer spuit muziekjes van 101.ru de zaal in (Russische reggae anyone?!) en daar komt ons eten. Een aardappeltje, twéé worsten, een half bord groen, een pittig sausje en pickled tomatoes. Lekker, hoor! Mijn thee wordt geserveerd in een kopje van bloemetjesporselein met twéé Oekraïnse koekjes erbij. Interessant is het hier dus zéker. En duur ook al niet. Ik vind het hier eigenlijk wel goed toeven. Als je even door de aanvankelijke Krimsjiek heenkijkt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten