Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 juni 2009

"Proeven"

Uit eten met de collega's in een mij onbekende stad. En ík zou iets uitzoeken en reserveren. Na wat geklik op internet plus een tele- foontje naar een tapasrestaurant (dicht in verband met besloten feest), besloot ik DeZalm even te laten voor wat het is en de uit- daging aan te gaan in restaurant Proeven. Alleen de naam al! En blijkt dat die naam ook werkelijk staat voor een cóncept; vandaar hun proeverijen, in 2-(€23), 3-(€27,50) of 4-(€34 p.p.) gangen verrassingsmenu. Leuk.

Op aanraden van één van die collega's, die ons verzékerde dat ze echt héél lekker waren, aten we 'slakken uit de oven'. Wat ludieke foto's opleverde, want hoewel de smaak ècht heel goed was, moet ik beken- nen dat wat je mond lekker vindt niet altijd door je hoofd op dezelfde manier wordt genoten: "don't-look-down!"
.
Vooraf: oesters in rode wijn vinaigrette; vitello tonnato (zijdezacht vlees); sashimi van zalm op een bedje van geroos- terde courgette; huisgerookte eendenborst met lavendel en zachte appel (topper). Hoofd: visduivelfilet (niet te verwarren met) met witte wijnsaus en sugar snaps; coquille met kreeftenfond en garnalen; gebakken lam met witte asperge; Argentijnse rumpsteak met saus van gerookte knof- look (góed). Na: bavarois (mwâh); perenmousse; rood fruit tira- misu; witte chocolade cheesecake op bastognebodem (geniaal!) Om eerlijk te zijn kon ik het laatste (lekkerste) hapje eigenlijk niet meer op, maar die smeuïge hemelse witte chocoladecrème móest naar binnen, al was het het laatste wat ik deed.
En helemaal leuk was het, te raden wát er in de amuse zit. Zo origi- neel. Bij een correct antwoord krijg je een wedstrijdformulier en elke maand wordt er een dinerbon van €85 verloot. Nee; níet gel- dig in heel Gouda... En já, ik had het goed (goji bessen).
.
Open van ma tm za vanaf 17u. Keuken van 17.30 tot 22.00u. Aanrader!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten