Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 juni 2009

Kip met houmous en mangochutney

Ik ben dol op naan en omdat ik bij Persepolis (op de Ka- naalstraat) verse houmous/ humus had gescoord, sloeg ik óók maïskipfilet, een mango, een rode peper, koriander en rucola in om dit recept te kunnen maken.
De kip moest platgeslagen worden.. Kan dat dan? Ja; dat kan zelfs heel goed. De kip in een diepvrieszakje doen (die zijn namelijk van iets steviger plastic dan boterhamzakjes; ik heb nogal een biceps) en grof bewerken met de deegroller. Lees: er lekker op los slaan. Kip kan schijnbaar heel plat worden! Dan door losgeklopt ei en vervolgens door paneermeel halen en bakken in een koekenpan met bruisende boter. Voilà. Kipschnitzel. Héél erg voor herhaling vatbaar, vooral als neefje en nichtje eens mochten komen eten.
Het vruchtvlees van de mango tot moes pureren met het rode pepertje en verse koriander en vervolgens het geheel serveren met warm naanbrood, rucola, olijven (eigen inbreng; ik ben zó creatief.... tja, Vissen, hè!) en geblancheerde groenten. Niet de houmous vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten