Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 februari 2010

Oerzonne

Sinds jaar en dag een persoonlijke favoriet als het op brood aan- komt. Een voorliefde, ontstaan in een tijdperk (de jaren '90) dat de keuze in de supermarkt bestond uit Allison volkoren en maïsbrood van de Aldi, althans dat dacht ik. Het kwam niet in mijn naïeve stu- dentenhoofdje op dat je voor brood ook naar een bákker kon; dat leek een zondagse luxe. Hoewel mijn ouders overigens zwéren bij bakkersbrood, maar op de één of andere manier had ik dat toen in het geheel niet door... Mijn lunchgenoten en ik ontdekten opeens oerzonne. En oermaïs. En oervolkoren. Maar vooral oerzonne (bij de Coop of de C1000 of wat was het?) Een onpraktisch want ovaal- rond brood, maar zo heerlijk voor de versbelegde boterham. Kro- kante korst, boterzacht kruim en naast érg veel zonnebloempitten tjokvol lijn-en sesamzaad. Oerzonne is eigenlijk nog het lekkerst met alleen een beetje boter besmeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten