Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 januari 2012

Rollade

Mijn ouders (lees: moeder) hadden vroeger zo'n (rood, jaren '70) draaispit waarin op zondag vaak een varkensrollade rondging. Het vlees dat daar vanaf kwam was kruidig en sappig. Mmm; ik proef het nu nog. En eigenlijk is het wel lang geleden dat ik rollade heb gegeten. De laatste keer zal dan ongeveer zijn geweest vlak voor de grill van mijn ouders kapot ging..

Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon de juiste techniek gebruiken. Al had ik beter weer lekker vers biologisch varkensvlees gebruikt, in plaats van de overgebleven kerstrollade met kortingssticker uit de supermarkt. Misschien is het altíjd beter vers biologisch vlees te gebruiken. Maar dan nog érg lekker, al speelde mijn jus meer de hoofdrol dan het vlees.

Stel, ik had een vleesthermometer gehad, dan was mijn rollade vast nóg perfecter gaar geweest...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten