Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 januari 2012

Raspwaar

Bij mijn kook-en bakactiviteiten hebben mijn drie raspen zich in snel tempo redelijk onmisbaar gemaakt. Het nootmuskaatraspje, omdat versgeraspte nootmuskaat in alles voorgemalen poeder overtreft. De keukenrasp die ooit gratis werd uitgedeeld in een winkelcentrum en waar ik sindsdien knoflook mee rasp (ik doe niet meer aan persen of fijnhakken, nee; dit is véél handiger), alsmede kaas, gember en dergelijke. En de fantástische Microplane die ik van mijn lieve ouders voor mijn verjaardag kreeg, waar de fijnste citruszest mee te raspen is (geen harde schilletjes meer).
Voor het grotere werk (kaasresten opraspen bijvoorbeeld, om in de diepvries te kunnen bewaren voor avondmaaltijden die kaas behoeven) kan ik altijd mijn molentje tevoorschijn toveren.

3 opmerkingen:

  1. Hoe bescherm jij je handen bij het raspen van kleine dingen zoals knoflook en nootmuskaat? Dat is altijd een (al dan niet bloederig) probleem bij mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik het laatste stukje met mijn duim door de rasp druk (ipv nog te raspen dus) en lukt dat niet, dan gaat het weg (prullenbak of mond in, al naar gelang het product).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik doe ook al jaren aan het raspen van knoflook, smaakt ook lekkerder naar mijn gevoel

    BeantwoordenVerwijderen