Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 maart 2008

Cupmaat

Het is schijnbaar onmogelijk om 'even' naar de Carrefour te gaan om 'measuring cups' te kopen. Voor mij tenminste. Ik word namelijk helemaal s**k (lees: schijtziek) van al die verschillende gewichtsmaten in de wereld. Grammen (in míjn ogen uiteraard het handigst, zei zij met zelfspot), ounces (gekke Engelsen moeten altijd alles andersom doen; waren zij ook niet diegenen die met línks rijden begonnen zijn?!), pounds (en dan is een pound natuurlijk ook weer niet hetzelfde als een pond...), cups (níet reproduceerbaar in mijn optiek, maar alle Amerikaanse recepten worden in deze eenheid vermeld) en wat heb je nogal niet meer; het is bijkans onmogelijk geworden om enig overzicht te verkrijgen. Omdat de meeste converters op internet in detail de ene maat naar de andere omzetten, maar bij navraag vaak allemaal wat anders zeggen. En omdat het nogal verschil maakt wát je in de cup doet, want een Amerikaanse cup is een volumemaat en daarmee verschilt het aantal grammen per produkt; en ook of je bv. de bloem in de cup lekker aanstampt of losjes hebt geschept. Cups wil ik dus hebben, om -hopelijk- enige orde in mijn bestaan als thuisbakker te creëeren en mezelf te verlossen van e-converters.

Dus het plan was om na werktijd even bij de Carrefour binnen te wippen (deze megahypermarkt ligt op de route naar huis) om de gewenste cups te kopen. Ik keek nog even naar een broodje, kwam nog wat interessante dingen tegen, liep langs de g&f (ha, jalapeño's!! oei, €2,39 per 3 stuks) en rekende af. Terug buiten zag ik dat het inmiddels 19.04u was. DIK EEN UUR WAS IK BINNEN. Dik een uur!! Ik vervang hiermee mijn fitness-sessie, want met een uur rondlopen heb ik, vind ik, genoeg calorieën verbrand. Is een half uur stevig wandelen op een dag niet genoeg sportieve activiteit immers? Ik hoef dus alleen maar elke dag naar een hypermarkt om daar rond te kijken en ik sport het dubbele (ahum).

Maar wat ik er dus ook nog kocht: een Teflon 'inlegvorm', oftewel voorgevormd NoStik hightech bakpapier voor een ronde taartvorm; en een maxi-keukenrol (formaat Torkroll, €3,29). Ik zal trouwens maar niet tegen mijn enthousiaste lief zeggen dat ze de door hem zo bejubelde rietsuikersiroop ook gewoon in de Belgische supermarkt verkopen (en dan ook nog voor €2,30 ipv €3,00) en dat je daar helemaal geen Braziliaanse specialiteiten- winkel in Brussel voor nodig hebt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten