Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 januari 2010

Ren dan!

Riblappen in de aanbieding bij de supermarkt om de hoek: voor €3,89 per kilo. Waar een mens al niet warm voor kan lopen (ik had het zelf vroeger ook niet gedacht)! Maar terwijl ik halfwakker ach- ter mijn karretje aan sjok, begint mijn maag te tintelen en krijg ik opeens een heldere oogopslag. Want riblappen staat gelijk aan stoofvlees en dat betekent twee dingen: één. ik ga 'de boel de boel' laten en de middag spenderen aan aanbraden en sudderen; en twee. de komende tijd zal ik me vanaf het eerste moment dat ik naar het werk fiets, al kunnen verheugen op een hartverwarmende avondmaaltijd (want zo'n pan vol stoofvlees gaat wel even mee).

En met mijn nieuwe favoriete kruidenwalhalla binnen handbereik, kan ik bovendien hélemaal los gaan, want we hebben schijnbaar zelfs asem in huis... Dus wanneer je riblappen in de aanbieding+ stoofmiddag+kruidenwalhalla bij elkaar optelt, krijg je: Indische rendang. Daar heb ik de extra fietstocht naar TokoCentraal (verse laos, gember, koenjit en dito salamblaadjes) wel voor over!
Ik volg het recept tot de letter (alleen moet die laos misschien ook gestaafmixerd worden?!) en dus zitten we die avond met een bord heerlijke kruidige rendang op schoot. Zó kun je het niet in de win- kel kopen! Ver-ruk-ke-lijk!! Jammer alleen dat ik tussen alle bood- schappen door, de aankoop van groente een beetje vergeten ben, maar gelukkig was er nog een pak diepvrieserwten tevoorschijn te toveren... Het lief eet er daarnaast (héte) komkommersalade bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten