Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 januari 2010

H'IJsfijn

Het is winter! Écht winter! Met vrieskou, sneeuw, harde wind en ijs. IJS! Ik persoonlijk vind het allemaal heerlijk (en ja, natuurlijk moet ik er ook doorheen, op weg naar m'n werk; maar bedenk wel dat alle muggen voor aankomende zomer nu kapotvriezen!) en ik wil er geen gezeik meer over horen. Extreem weeralarm; puh.
Zolang ik geen petroleumstelletje achter de wc hoef te zetten om met m'n billen niet aan de pot vast te vriezen (bij wijze van) of in het washok met hout stoken aan de gang hoef, valt er niks te kla- gen. Ik heb m'n moeder uitgehoord over vroeger en we hebben echt niets te zeuren...

Gisteren leek de complete stad uitgestorven. Nauwelijks iemand in de supermarkt of op de weg (behalve bij Tienhoven; daar stonden zelfs verkeersregelaars): iedereen stond ergens op de schaats. Wij waren met name spierpijn aan het opdoen op de Breukeleveensche Plassen. Gelukkig is er ook altijd wel ergens een Koek&Zopie tent te vinden, waar je je verkleumde zelf kunt laven aan gevulde koeken, heerlijk warme chocolademelk of snert. En heb je écht mazzel, dan serveren ze ook glühwein!

HIER interactieve (Google) schaatskaart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten