Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 mei 2009

Het Sociale Kookboek

Lag er vandaag opeens een kookboek in mijn postvakje op het werk. Huh?! Wie heeft dat nou gedaan en hóe is die persoon er achter gekomen dat ik een kookblog heb? Wat leuk! Zie ik dat er in de andere postvakjes net zo'n kookboek ligt. Heeft dus iedereen zo'n presentje gekregen. De gulle gever blijkt mijn werkgever, omdat het schijnbaar de Internationale Dag van de Verpleging is (en nee, ik ben geen verpleegkundige).
Heel leuk schrift vol favoriete recep- ten van sociale werkplaatsen en overi- ge instellingen waar mensen met een beperking (geestelijke, lichamelijke of anderszins) koken voor elkaar en hun gasten. Zo leer ik dat André (en Nelis en Heintje) een speciaalbiertje is, ge- brouwen door mensen met psycho- sociale of psychiatrische problemen. Plus dat er zoiets bestaat als jongde- menterenden (daar moet je toch niet aan denken) en dat zij bij DeJutterij uitblinken in de vervaardiging van heerlijke taarten, die dan weer te bestellen zijn. Zou het mogelijk zijn om in plaats van zèlf 'eitjepreitje' te maken, op de één of andere manier een stoel te bemachtigen in het huiskamerproject "Het Trefpunt" van zorgcentrum Riekerhof; waar gerechten uit vroeger tijden worden gekookt?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten