Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 augustus 2008

Hét versproduktendorp

JOEPIE, het is weer díe tijd van het jaar, wanneer de verse groenten van het land komen rollen en de rijpe vruchten van de bomen kunnen worden geplukt. Weliswaar niet míjn land en bomen, want wij hebben alleen een betonnen vensterbank zonder direct zonlicht. Maar gelukkig zijn er diverse enthousiastelingen met groene vingers die het overschot van hun oogst aan de weg leggen, zodat ik die tegen mijn euromuntjes in kan ruilen. En Serooskerke (Zeeland, NL) is, blijkt, hét dorp bij uitstek om verse moestuinwaren in te slaan, met maar liefst een negental standjes (de onbruikbare kalebassen níet meegerekend).
Rond Oostkapelle (Grijpskerkseweg) en Middelburg (Landwinkel Weststrate, Sandberglaan 10, met boerenyoghurt en -hangop (van Boerenzuivel Fam. VanEenennaam Hogelandseweg4 Grijpskerke), honing, streekbieren, verse groente en fruit, appels en peren uit eigen boomgaard) valt ook nog genoeg te scoren. En wil je wel geloven dat ik ná ons dagje Walcheren er pas achter kwam dat er een heuse pluktuin is in Aagtekerke (Hof Hazenberg), waar ik bonen, pruimen en (klein)fruit ben misgelopen... Gelukkig is het binnenkort (za 13 september) landelijke appelplukdag.

Speciale aanrader: het boerenijs van IJsboerderij De Koehoorn (Oostkapelle), wij likten na lang twijfelen tussen pistache-en babbelaarijs, aan een bolusijsje en dat beviel méér dan een beetje (€1,25 per éénpersoonsbekertje): verrukkelijk!!

1 opmerking:

  1. Volgens mij is ijsboerderij De Koehoorn in Mariekerke!!!

    BeantwoordenVerwijderen