Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 februari 2008

Mazout/mazoet

Mazout is iets wat ik pas ken (lees: van gehoord heb) sinds mijn verblijf in België. Het betreft stookolie, wat bij de mensen thuis in een container wordt afgevuld en waarmee het huis dus verwarmd wordt. Regelmatig zijn de mazoutprijzen dan ook in het nieuws.
Mazoet is een drankje. Bier met cola welteverstaan. Op vakantie in Oosten- rijk dronken mijn broertje en ik vroeger spezi: cola met sinas. Bíer met cola is daar ook een gekend drankje. In Nederland is het ook mogelijk een sneeuwwitje te bestellen: bier met 7up. En op een Belgisch studenten- feestje kun je van de bar weglopen met een tango: bier met grenadine.

Zeer onstoer uiteraard, maar ik vind deze verzoete 'biercocktails' eigenlijk best te pruimen. Vooral omdat ik niet houd van het bittere in bier.
Oudbruin gaat dus ook nog wel.

1 opmerking:

  1. i just joined the DB this month too, just checking out everyone else's blogs, wanted to say hello :)

    BeantwoordenVerwijderen