Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 september 2009

Huizense hazelnoten

Het werkt! Ik was vanochtend in de buurt van Huizen en ik had van tevoren op de Wildplukwijzer gezien dat daar diverse okkernoten en enkele hazelaars te vinden waren. En inderdaad; precies op de aangegeven plek kon ik de bosjes induiken om met twee jaszakken vol hazelnoten er weer uit te kruipen (de walnoten waren nog niet rijp)! Want ik had het dan wel goed voorbereid, maar een handig bakje was ik mooi vergeten...

3 opmerkingen:

  1. Geweldig die wildplukwijzer! Hoewel het hier in Amsterdam wel een eind fietsen blijft, wil je lekkere bramen tegenkomen...
    Maar wat ik eigenlijk wil vragen; wat doe je met die hazelnoten? Pellen en roosteren? Of nog een andere behandeling?

    Groeten Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de hazelnoten (met een beetje bloem) tot hazelnootpoeder gemalen en er koekjes mee gebakken (http://mangerie.blogspot.com/2009/09/kletskoppen-incognito.html).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe moet je hazelnoten pellen??

    BeantwoordenVerwijderen