Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 januari 2015

Jamie's 'marinated mozzarella'

Tijdens een Arnhemse barbeque in mei at ik dit voor het eerst. En het was meteen mijn favoriete hap van de hele avond. Kazig, romig, beetje pittig, smakelijk: lekker! De maker wist mij verrassend te vertellen dat het 'gewoon' mozzarella in crème fraîche was. À la Jamie (Oliver). Oké. Dat klonk niet al te makkelijk. Voor het 'pyjamahangdag filmmarathon buffet' van Nieuwjaarsdag gisteren, bedacht ik me net op tijd dat dit gerecht niet mocht ontbreken. Een klein rondje Google bracht mij bij het recept.

Recept
Snijd 4 bollen (buffel)mozzarella in stukken. Besmeer deze met 6 volle eetlepels crème fraîche en bestrooi met zout, peper, de zest van één (biologische) citroen en het sap van een citroenhelft. Maak de salade af met verse majoraan (of tijm) en fijngehakte rode peper. Besprenkel met een zeer goede olijfolie en serveer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten