Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 december 2013

Courgettekoekjes met zalm (ehh, garnalen)

Ik sta zo laat op, dat ontbijten geen zin meer heeft. Niet dat ik niet ga eten, maar dat noemen we dan brunch. En aangezien mijn lijf langer dan wenselijk voedsel heeft moeten ontberen, mag het wel wat substantiëlers zijn. Onder de douche denk ik vooral aan iets warms. Pannenkoeken ofzo. Maar dan anders.

Een beslagje van ei, bloem, garnalen (ik heb dus geen zalm in huis en ben ècht nog niet klaar voor een tochtje naar de supermarkt), fijngehakte verse munt en geraspte courgette wordt in een hete koekenpan tot 'koekjes' gebakken. Ik heb nog hangop over van de taj-mahal en meng daar nog meer gehakte verse munt door.

Dat muntspul met de garnalen is een uitstekende combinatie (zalm zou ook erg goed zijn geweest). Mmmm. De courgettekoeken zijn een beetje zompig. Als in 'best wel zompig'. Ik heb liever krokante, knapperige pannenkoeken en dat zijn dit niet. Maar de motor is aangevuld en de dag kan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten