Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 oktober 2011

Griessoufflé met banaan

We waren uitgenodigd door de ouders en aangezien daar bijna het voltallig gezin aanwezig zou zijn, stelde mijn moeder voor gezellig te koken. Wat ik als een uitgelezen aangelegenheid zag om dan een dessert te maken, want koken doe ik de laatste maanden niet veel meer (eerst kon het niet en nu heb ik er nauwelijks nog tijd voor).

Ik had niet echt een groots idee in mijn hoofd, maar aangezien er altijd wel een stapeltje wil-ik-nog-maken-recepten rond slingert, heb ik er daar één vanaf geplukt. En dus werd het een romige 'natte cake' van fijn griesmeel en (+50g) amandelpoeder, met een volle banaansmaak. Een machtige rakker waar kokosrasp (misschien in plaats van amandelschaafsel) niet op had misstaan. Note to self: éérst amandelschaafsel roosteren alvorens als topping in te zetten.

De hoeveelheid bleek genoeg voor twéé bakvormen en dus had ik thuis ook nog een toetje.

1 opmerking:

  1. Soufle met griesmeel:) Heerlijk..nu nog een sausje erbij(frambozen b.v.):)

    BeantwoordenVerwijderen