Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 december 2008

Gour-zonder

Vorig weekend was ik met moeder, broertje en respectievelijke aanhang in Zeeland. Omdat mijn ouders zoveel jaar getrouwd waren en omdat ze mij en mijn lief uit de huiselijke verbouwing wilden wegrukken om noodgedwongen te ontspannen (wat? gespannen?). Met z'n zessen in een huisje zitten is normaliter niet echt mijn ding. Eigenlijk is het niemand z'n ding en je zit altijd ook veel te veel bovenop elkaar (zei ik huisje? ik bedoelde stacaravan van 'De Roompot'!), maar de hoop op verdieping van onderlinge betrekkingen en de zekerheid van lekker eten maken een boel goed. Bovendien had mijn vader het schattige plan opgevat enkele foto's van weleer (met daarop zijn twee kinderen, met een zakje frites op een bankje in Oostkapelle) te willen namaken. Achteraf bleek dat we alledrie (ik, mijn broertje en mijn moeder) een geheime lading Sinterklaascadeautjes hadden meegesmokkeld die we alledrie van zaterdag op zondagnacht in het best wel gehorige huisje wilden uitstallen. Lol, dus.

Maar wat te eten? Feitelijk maar één mogelijkheid: groente- gourmet. Omdat mijn vader het gourmetstel zou meenemen plus verlengsnoer; we bij de Jumbo in Middelburg boodschappen konden doen (we zijn allemaal dól op de Jumbo); omdat we dan lekker lang konden tafelen zonder àl te veel calorieën binnen te happen en omdat bakjes doorgeven en ideëen delen een goede bodem is voor een avondje 'pesten om geld' (met kaarten). Jammer, alleen, pap, dat je de electrische barbecue had mee- genomen (maar gelukkig was voor €5,00 in het bijbehorende supermarktje een gourmetset te huren) ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten