Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

08 augustus 2008

De Bostent

Al sinds ik in verband met bronchitis en allergieën, op doktersadvies, door mijn ouders elke zomer (het broertje mocht ook mee) naar Oostkapelle werd meegesleept; en óók sinds ik met dientengevolge ontstaan nostalgisch sentiment bij gelegenheid alleen (of met vriend) naar Oostkapelle en omstreken afreis, heb ik een jubelgevoel bij het oprijden van de Duinweg in voornoemd dorp. Vanaf dat ik bij de Zionskerk de bocht omga en dus slechts nog enkele meters van vroeger bungalowpark en de Noordzee verwijderd ben, tintelt de zilte zeelucht in mijn neus en prikkelt in mijn hoofd herinneringen wakker aan tijden van bolderkar en strandschepjes.

Friettent "De Bostent" (Duinweg 115) is daarbij het summum van jeugdsentiment en hoewel de patatjes natuurlijk nooit zó goed smaken als 'toen het was', hapt ook vandaag het bruinknapperige frituurgoed lekker weg, mede dankzij mayonaise én satésaus (in de zomermaanden open van ma t/m zo 11-21u).
De viskraam even verderop (waar ooit de meest fantastische visfriet zijn weg naar onze magen vond) staat deze dagen ter overname te koop, maar bij café-bar-midgetgolf "Boschhoek" (Vroonweg 1) aan de overkant van de weg, kun je als vanouds een balletje slaan op de 18-holes tellende baan, heerlijk door het groene bladerdak beschut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten