Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 mei 2010

Antroe-wadia?

Mijn moeder bracht gisteren, hopelijk geïnspireerd door mijn culi- naire avontuurszin, op haar eigen (plausibele) initiatief, een aantal mij onbekende vruchtjes mee. Wacht. Mijn moeder bracht míj on- bekende vruchtjes mee? Inderdaad. Mijn moeder bracht mij onbe- kende vruchten mee!
Ze komen bij de Zutphense Jumbo vandaan (en liggen aldaar in de verkoop onder de naam antroewa maar dát kan in ieder geval niet kloppen, want volgens wikipedia zijn dát een soort aubergines, uit de nachtschadefamilie). Ze zijn ongeveer net zo groot als lychees, met net zo'n pelbaar huidje, vergelijkbaar (ook wit) vruchtvlees en een eendere pit. Bovendien smaken de vruchten bijna als lychees, maar dan véél zoeter. Ze zijn alleen iets minder sappig. Rara, mam, wat ís dit? Want ik weet het niet (maar vind het wél érg lekker)!

(update)
Maar nú weet ik het wel: longan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten