Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 september 2010

Utrechtse Bazaar

"Iedere zaterdag en zondag de gezelligste markt van Nederland in de bloemenveiling van Vleuten" Dát is de slogan van de Utrechtse Bazaar die al 25 jaar lang élk weekend - beide dagen - de genoemde hallen van de bloemenveiling 'op de kop zet'. Al vanaf het moment dat je het terrein op rijdt (tip: neem de fiets) blijkt hoeveel mensen in het weekend niets beters te doen hebben dan naar de Bazaar af- reizen. Druk is het woord niet; DRÚK komt al beter in de buurt. Élk weekend. Wat dat betreft alleen al zou de naam beter tot 'Utrechtse Bizar' omgedoopt kunnen worden.
De kakafonie van mensen dringt voor €3 p.p. naar binnen om met de portemonnee in de aanslag langs de vele kramen te scharrelen. Voor mijzelf is eigen- lijk alleen de eerste hal interessant (de rest van de markt is van het genre 'van de wagen gevallen' zoals je dat ook op braderieën ziet), omdat hier groente en fruit verkocht worden. En olijven, kruiden, brood, (halal) vlees en natuurlijk baklava en lahmacun. Én er zijn daadwerkelijk interessante aanbiedingen, met als mijn persoonlij- ke favoriet: 100g échte sukade (gekonfijte helften cederappelschil) voor €1,25! Hoewel... ik lees in het Bazaarkrantje dat er nog ijverig gezocht wordt naar een stroopwafelverkopen of worstenboer. Of ik kan gaan meehelpen bij horecastand 'De Griek' (die broodjes kaas en frikandel verkoopt). Kortom, een héle bijzondere (overdekte) markt met ruim 600 kramen!


(update)
De Utrechtse Bazaar is verhuisd naar Papendorp (Groenewoudsedijk 6).

1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's. Ik denk dat ik daar ook eens naar toe ga, lijkt me een leuke markt.
    Bedankt voor de tip,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen