Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 maart 2008

Bloch, blogt en geblogd

FANTASTISCH NIEUWS (waarvoor ik alwéér bepaalde Vlaamse contacten moet bedanken). Bloch is er afgelopen zaterdag mee gestopt. En nee, dàt is níet het goede nieuws! De in Gent en omstreken werkelijk beróemde 'boulangerie viennoise' vestigde zich anno 1899 in de Veldstraat (nr. 60) en was een heus familie- bedrijf, dat twéé oorlogen overleefde en waar menig mens zijn troost kwam zoeken (vooral op zondag, als het onverkochte baksel uitgedeeld werd, gratis en één per persoon). Ik heb er ook gezeten en om eerlijk te zijn, vond ik de bediening van het slag "niet om over naar huis te schrijven" (onvriendelijk) en de doorsnee bezoeker nogal van het type "madammen met een bontjas" (zijn gemeen), maar dat het vele gebak en de diverse broodjes lekker waren, dát was een feit.
Dat Bloch er mee ging stoppen na meer dan een eeuw succesrijk bestaan, was voor velen nogal een shock. Vandaar dit. (En dan nu het fantástische nieuws:) Maar Bloch heeft besloten de vele recepten aan zijn klanten over te dragen en blogt om de zoveel tijd een recept van brood of gebak op zijn website (de 'tumbnail' wordt dan voorzien van een klein 'R' stempeltje in de rechter bovenhoek). WAUW!! Ik ben helemaal dol op deze bijna liefdadige actie en ik geloof vast dat Bloch zichzelf hiermee nog eens extra op de kaart zet.

3 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens leuk nieuws! Gaan ze de inventaris ook uitventen? Dan moet ik me nu spoorslags naar Gent begeven..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben vandaag even langs geweest, maar er hangt geen informatie hierover uit. Misschien dat er een veiling komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen