Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 maart 2008

Yorkshire pudding, vloeibaar...

Ik koop wel eens een BBC's GoodFood en ik was geïntrigeerd door een advertentie van Aunt Bessie's (afgezien van de cliché afbeelding van vlijtige huisvrouw met knot en schort... oh, en niet te vergeten: die alles met de hand mixt!! waar vind je ze nog?).
Die Yorkshire Pudding; wat ís dat eigenlijk voor iets? Gek dat je zo'n bakje beslag in de oven kunt zetten en er dan een bladerdeegachtig Engels souffléetje uit popt. Nou, en ga je dan naar Londen, dan kom je vast ook wel in de buurt van een Britse supermarkt (en anders zórg ik daar wel voor, natuurlijk!), dus het plan was om die puddinkjes van tante Bessie eens op te pikken. Dat deed ik. Ik betaalde (12st. voor 1 pond 37, is €1,80). De koelbox die we op de heenweg gebruikt hadden voor 'eten voor onderweg' deed op de terugweg dienst als 'aankopenkoelhouder' en daarin gingen de bevroren Yorkshires. Zo heel erg lang duurt de tocht Londen-Dover-Duinkerken-Gent niet en thuis ging de doos direct koel weg. Niet in de diepvries, want die zat vol (hóe het kan dat juist ík zo'n pokkeklein minidiepvriesje heb; ik weet het niet!).
Vanavond kookte ik. Maar wat ik ook maakte, het waren in ieder geval NIET de Yorkshire Puddings, want die bleken ontdooid nogal uitgelopen. Twee zakjes beslag had ik, met in elk zakje zes leeggelopen ovenschaaltjes. Onherstelbaar verloren. Ik moet dus weer naar Engeland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten