Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 maart 2008

Filets de rouget

Ik had het nog nooit gedaan, maar ik vond het hoog tijd worden: paneren. Bij de Auchan (nóóit boodschappen gaan doen bij een Franse hypermarket op zaterdagnamiddag in het paasweekend: hutjemutje DRUK, kont aan kont op de versafdelingen en alle 75 kassa's open) had ik verse roodbaarsfilet gekocht en daar wilde ik persé 'vissticks' van maken. Met een groot bord groente en een beetje gekookte zilvervliesrijst ter compensatie.
Nou is paneren zoveel als -in dit geval- vis door bloem, ei en paneermeel heenhalen en dan het geheel knapperig afbakken en garen in een hete koekenpan (om héél eerlijk te zijn heb ik wel even de precieze volgorde van de drie moeten google'n). Dus vis in handzame stukken snijden; bakjes bloem, losgeklopt ei en paneermeel klaarzetten en de vis hier -in díe volgorde- doorheen halen tot ze geheel bedekt is. Aan de paneermeel werden ruim gemberpoeder en een weinig gedroogde dille toegevoegd, voor meer smaak (wat een goed idee bleek) en ik kan je aanraden om twee vorken te gebruiken om de vis te wentelen; het is nogal een kliederboel. Maar lekker! Ik heb als vanouds eerst de vissticks van mijn bord gegeten (een klein scheutje Kikkoman sojasaus zorgt voor nèt de juiste zoute toets) om de kleine, daarna nog in mijn maag aanwezige gaten op te vullen met spinazieblad, verse erwten, een in de oven gegaarde gele paprika en geroosterde tomaatjes. Dit paneren gaat zéker vaker gebeuren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten