Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 oktober 2007

Dulce de leche

Bij de Jumbo zag ik een nieuw produkt: dulce de leche van het merk Mijn oma. Kijk, met zo'n etiket trek je de aandacht!
Het ziet er een beetje uit als Bebogeen, maar wat ís 'dulce de leche'? Schijnbaar één van de favoriete lekkernijen van prinses Maximá, maar dat zegt míj niet zoveel. Pot kopen, dus, en zélf proeven:
In eerste instantie smaakt het naar het soort karamel zoals je dat in een Twix vindt, maar dan met een iets steviger melknasmaak. En in tweede instantie weet ik precies waar het naar smaakt: vloeibare Werther's echte!! Het is dik smeerbaar en ik denk dat ik dit wel eens héél lekker zou kunnen gaan vinden. Handig spul ook; als vulling in bonbons, macarons, als basis in een zoete pannenkoekentaart etc.
Jammer voor het Nederlands erfgoed, maar ik verwerp Bebogeen (is bij mij sowieso nooit écht aangeslagen, ookal ben ik nog zo'n zoetekauw) ten gunste van deze dulce de leche!!

1 opmerking:

  1. Ben zelf ook verzot op dulce de leche! Misschien leuk om te weten:je kan het ook op een andere manier maken. Je koopt een blik volle, gesuikerde, gecondenseerde melk (van Nestlé, is in België verkrijgbaar) en zet dit ongeopend in een pan met water. Breng aan de koook en laat op een zacht vuurtje gedurende ongeveer een uur en een kwart verder koken. Zorg dat het blik onder water blijft, desnoods water bijvullen. Dan even laten afkoelen tenzij je in de toekomst geen vingerafdrukken meer wilt en klaar! Minder smurrie op deze manier vind ik...

    Groeten,
    Volijnb

    P.S. fantastische blog! En wat leuk dat de dt-fout er is uitgehaald! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen