Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 oktober 2007

Glazuur voor koekjes

Van poedersuiker maak je snel en simpel glazuur, voor koekjes bijvoorbeeld. Zeef 2el poedersuiker boven een kommetje en voeg enkele druppels water toe. Tot een glad papje roeren en in een plastic boterhamzakje doen. Een heel klein (onderste) puntje van het zakje afknippen en de glazuur op de koekjes spuiten. Een spuitzak gebruiken kan ook, maar meestal heeft de spuitmond een te brede opening voor secuur opspuiten. De glazuur is natuurlijk pas echt als 'verf' te gebruiken, met een beetje kleur. Levensmiddelenkleurstof in poedervorm, samen met de poedersuiker zeven. Vloeibare kleurstof vervangt veelal het water.

Ik wilde de gemberkoekjes die ik had gebakken, opleuken en aangezien ik min of meer een weddenschap had lopen met Arjan, kwam ik op het idee voor deze 'bloederige' extractietangen (tangen waarmee een tandarts kiezen trekt). Inderdaad, enigszins luguber, maar het is dan ook bijna Halloween, zullen we maar zeggen. Zouden eigenlijk in de wachtkamer van een tandartspraktijk moeten komen te liggen, maar zó sadistisch ben ik nou ook weer niet....
En verder schattige aardbeienkoekjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten