Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 oktober 2007

Muisjes

Als toetje vandaag de garbanzocake van een paar dagen geleden, die helaas een beetje droog is geworden. De cake moet dus nodig opgefleurd worden met een toefje zure room (zo, direct uit het potje). En omdat het oog ook wat wil, steek ik decoratieve vierkantjes uit de plakken. Tja, en als je dan tóch aan het decoreren bent, kan ik er net zo goed wat noten omheen strooien, dacht ik zo. En muisjes. Een beetje een rare combinatie misschien, kikkererwtencake met gesuikerde anijszaadjes, maar het smaakt ons goed (en ziet er geinig uit)!

Rare dingen eigenlijk; muisjes. In België absoluut niet gekend (ze geven hier gesuikerde amandelen bij een geboorte = doopsuiker). Zouden ze muisjes heten, omdat er aan sommige zaadjes nog een steeltje zit? Even Wikipedia erop na slaan...

Ik heb trouwens iemand gekend die de sliertjes van een gepelde banaan niet "lustte". En die die er dan ook stuk voor stuk vanaf peuterde. Als ik deze muisjes zo zien, kan ik me helemaal voorstellen hoe zij de steeltjes er één voor één af zou trekken, voordat ze haar beschuitje op eet. Dan is kikkererwten met anijszaadjes eten, nog niet het állerraarste op de wereld, toch?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten