Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 oktober 2007

Taco upgrade

Heel fijn vind ik deze wereldgerechten. Die van Knorr zijn bijna allemaal lekker, maar mijn favorieten zijn toch wel de 'Beef Shanghai' (met speciale sesamolie) en 'Taco's' (met ingenieus opstijvend tomatensausje en pittige gehaktkruidenmix). De AH heeft in navolging van deze trend zelf ook een produktenreeks op de markt gebracht, waarvan ik de Couscous zeer geslaagd vind, met name door de precies goede kruidenmelange. Nou snap ik best wel dat je met zo'n pakje niet het smaakgetrouwe traditionele gerecht op tafel zet (dát is de concessie die je maakt wanneer je kiest voor snel), maar in de categorie "kant-en-klaar" vind ik de maaltijden nog goed te pruimen én je kan er zelf flink veel verse groente aan toevoegen; ook een voordeel. Ookal is Knorr een beetje doorgeslagen, want hóeveel varianten zijn er ook al weer op de markt gebracht? Heel wat (en ik heb ze alle 24 getest!!).
Maar goed, gisteren aten we taco's. Een heel klein beetje van onszelf en het meeste van Knorr. V.l.n.r. v.b.n.b.: guacamole, geraspte kaas, taco's uit het pak, ijsbergsla, tomaten in blokjes, zure room, gekruid gehakt, nog leeg bord met schijfjes limoen, tomatensaus. Snel klaar en lekker (het mag ook wel eens iets minder briljant zijn, toch?!)

Mijn liefste maakt de guacamole: 1 eetrijpe avocado van schil en pit ontdoen en vervolgens prakken met een scheutje melk, limoensap, verse koriander, 1 tomaat (ontveld en van zaadlijsten ontdaan) in blokjes, gehakte knoflook, wat gemalen komijn en peper+zout. Ik heb ook nog een recept liggen voor 'crema de abacate', een meer smeuïge saus:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten