Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 oktober 2007

Antwerpse vleespastei

Zondagmiddag Spelletjesmatinee! Daar hoort lekker eten bij. En dus dacht ik me eens te wagen aan een heuse vleespastei:

Het deeg blijkt zeer elastisch (en dus ook lastig uit te rollen, maar bijkans onscheurbaar) en komt uit de oven als heerlijk stevig zacht boterig hartig deeg. Wie had dat gedacht van enkel bloem, boter, water en een ei?! De vormpjes laten zich simpel met het deeg bekleden.
Ik houd me braaf aan bovenstaand recept; ik wil alleen niet zo'n grote pastei. Dus neem ik voor de vulling 2/3 van de aangegeven hoeveelheden; wat precies genoeg blijkt voor een kleine springvorm (van de Hema) en daarbij nog eens zes mini-pasteitjes. Toevallig heb ik pasteitjes op dezelfde dag gemaakt als de stoofpeertjes, want de ingekookte stoofpeertjessaus blijkt PRECIES dát te zijn, wat de pasteitjes nodig hebben. Samen een killercombinatie!


De pasteitjes zouden ook goed in deze vorm gemaakt kunnen worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten