Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 januari 2008

Gnocchi met citroenricotta

Frisse en zomerse pasta. Dat leek me wel wat, want die er-is-alweer-een-jaar-voorbij-en-ik-weet-nog-zo-goed-toen-het- 2000-werd-en-dat-is-nu-al-weer-ACHT-jaar-geleden-blues, ben ik nu wel een beetje zat. Gnocchi met citroenricotta en courgette, dus (klik hier voor de inspiratiebron).

Gnocchi maak ik snel even zelf, want er liggen nog truffelpattaten (B) oftewel paarse aardappelen van de vorige keer. En die vul ik dan gewoon met normale bloemige aardappelen aan tot ca. 1kg in een stemmig lichtviolette kleur. Bloem, eitje, parmezaanse kaas door de pu en van het soepele deeg balletjes draaien. Ik heb honger, dus geen vorkgedoe dit keer.
Ricotta losroeren met het sap en rasp van 1 citroen, beetje peper en zout, verse kruiden (had ik niet nog ergens salie liggen?) en dit met kort geblancheerde pompoen en aspergetips door de gare gnocchi roeren. Stukjes ansjovis erop, nog wat geraspte kaas en voilà: opbeurend diner est arrivé.

Wederom blijkt culifotografie een vak apart. Hoe kun je nou van een bord muk een mooie foto maken? Met het hebben van een 'eetblog' zou je ook bijna je eten koud laten worden in een poging een goed plaatje te schieten (B: trekken). Bijna...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten