Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 december 2007

Kruidenkwartet

In de kiemdoos, na een aantal weken succesvol oogsten, dit keer een experimentje met (gewelde) ingedroogde zaden. Met de klok mee: nigellazaad (zwarte komijn), mosterdzaad, rood annatozaad en fenegriek. Kijken of dit ook gaat kiemen. Trouwens, na bezoek aan enkele biologische winkels ben ik onder de indruk dat kiemgroente hét hélémaal is, trendtechnisch. Overal zie ik de zakjes kiemzaden liggen en ik citeer: "Het kiemen van zaden zorgt voor een spectaculaire toename van hun voedingsstoffen en vitale energie. Gekiemde zaden, heerlijk krokant en kersvers het hele jaar door, zijn een ware microtuin in uw keuken."

(update 15-12-2007)
Alleen de mosterdzaadjes zijn ontsproten en geven een zeer pittig kiempje. Na dik een week (de gebruikelijke kiemperiode) zie ik dat ook het nigellazaad een begin van worteltjes vertoont, maar ik besluit hier nu niet verder op te gaan zitten wachten, maar een volgende kiemsessie te starten met de kiemtarwe. Deze laatste wel ik eerst in ruim water, alvorens op het kiemrooster aan te brengen; wat slimmer blijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten