Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 december 2007

Broodje Radboud

Tenminste, wat voor mij een "broodje Radboud" is...
Tijdens mijn hoogtijdagen als student aan de Medische Faculteit in Nijmegen, kwam ik nogal 'ns in het Radboud Ziekenhuis. Soms voor een praktikum of een tentamen, en soms ook privé om bloed te geven. Op gezette tijden trak- teerde ik mezelf dan op een broodje van de cafetaria; geen voor de hand liggende keuze, maar een culinair eter kent zijn pappenheimers en het kaiserbroodje met plakken koude gehaktbal en augurkjes is me altijd bijgebleven als zéér smakelijk (ookal was het dan in plasticfolie verpakt).
Eigenlijk niet moeilijk zelf te maken, maar dit is mijn vuurdoop: Kaiserbroodje met sesam doormidden gesneden, de ene helft dun besmeerd met boter, de andere met mosterd. Plakken koud gehaktbrood op een bedje van rucola met daartussen plakken augurk. Inderdaad: lekker!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten