Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 december 2007

Route Nederland; meel van de St.Anna molen (Nijmegen)

"Thuisbakkers kopen hun meel bij de Sint Anna molen" staat er te lezen op de rondgang van de molen aan de Hatertseweg 14 te Nijmegen. Mijn broertje kwam op mijn vorige verjaardag af met enkele zakken broodmix van deze molen en ik wilde er altijd al eens ook zélf een kijkje gaan nemen. Want het maïsbrood dat ik van hun meel bakte was góed! En bovendien heeft het iets magisch om meel af te halen bij een heuse molen en ik ben, zoals bekend, een 'sucker' voor nostalgisch sentiment.

Open: ma 13.30-18.00u, di-vr 9.00-18.00u, za 9.00-16.00u.

Bij binnenkomst in de molenwinkel kun je rechtdoor lopen naar de afdeling 'dierenvoeding' of linksaf slaan, achter de toonbank langs, richting 'thuisbak' produkten. Links dus! Ik had alleen niet verwacht dat er ZOVÉÉL keuze zou zijn in meel, broodmixen en bakbenodigdheden. Wat je ziet op onderstaande foto is ongeveer eenderde van het totale assortiment:

Ik raak écht enthousiast en koop uiteindelijk (alleen nog water er- bij gieten) kant-en-klaar broodmix voor: Nomadenbrood, Schwarzwalderbrood, Poestabrood, Pietenbrood en Australian bushbrood. Verder: mix voor scones en een paar professioneel uitziende papie- ren cakevormen. Het zou belachelijk zijn om àlle soorten brood in te slaan, want de prijs per zak ligt tussen de €1,50 en €2,00; maar interessant genoeg is het wél!!
Wat óók interessant is hier, is de kast met bakprodukten. Waarin onder andere: gedroogde vruchten, diver- se zaden en noten, rommelkruid (!), chocoladedruppels (chocolate chips), droge gist, vruchtenbroodpoeder, zuurdesempoeder, sui- kerchips, broodverbeteraar voor bruin en wit en molenkaneel.
Wáárom was ik ook alweer uit Nijmegen verhuisd?!?

2 opmerkingen:

  1. Als je weer een keertje oostwaards komt, moet je eens langs gaan bij http://www.molen-dehoop.nl/ in Oud Zevenaar. Ik ken "jouw" molen ook, maar hier kijk je helemaal je ogen uit. Nog meer keus en nog lekerdere mixen!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, bedankt voor de tip. Ik weet ook nog zo'n molen te zijn in de buurt van de Utrecht: korenmolen De Windotter te IJsselstein.

    BeantwoordenVerwijderen