Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 december 2007

Brunch salade

Ik heb het wilde (lees: onmogelijke) plan opgevat om op de kerstborrel van het werk overmorgen te verschijnen met een persoonlijk presentje voor iedereen, in de vorm van een pot zelfgemaakte "courgette in zoetzuur". Dus terwijl de keuken is veranderd in een ongelooflijke chaos waar ik meer dan 6kg (!) courgette met suiker en azijn probeer om te toveren in verantwoorde en smakelijke cadeautjes, doe ik krachten op met een gezonde salade die ik feitelijk zó uit mijn mouw schud:

Gewassen veldsla op een bord rangschikken, met daaroverheen geblancheerde plakjes pastinaak, schijfjes rauwe avocado, grijze garnaaltjes, gepelde tamme kastanjes en om het helemaal áf te maken trek ik met een kaasschaaf mooie krullen van een paarse wortel. Zelfs om een dressing te maken heb ik geen tijd, dus leng ik rode pesto uit een pot aan met wat olijfolie en sprenkel dit over het geheel. Zo snel, zo lekker en zonder gebruik van een keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten