Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 december 2007

Pasta pesto

De pasta van La terra e il cielo is onder andere te bekomen bij De Wassende Maan en is een zéér verantwoorde pastasoort, omdat A. het een coöperatie betreft van een honderdtal boeren die zo verzekerd worden van een goede prijs én de verkoop van hun produkten, B. de pasta 24-36 uur gedroogd wordt bij 50° Celsius waardoor de voedingswaarde optimaal behouden blijft (i.t.t. het gangbare drogingsproces van 4 uur op 120°C waarbij bepaalde aminozuren vernietigd worden en het produkt zelfs schadelijk voor de gezondheid kan worden) en C. het pastamerk behalve fairtrade ook ecologisch is. En mag ik daar een D. aan toevoegen: de fabrikanten lieten zich door dezelfde Leonarda DaVinci tekening inspireren als ik (= homo universalis).
Met deze 'penne al basilico' ga ik een fijne pastapesto voor mezelf klaarmaken. Terwijl de pasta in ruim kokend water (met een beetje zout en zonder olie) gaar kookt, maal ik pesto (pijnboom- pitten, veel basilicum, Parmezaanse kaas en olijfolie) in de keuken- machine. Daarna schik ik waterkers langs de rand van een bord en 'scheur' ondertussen een halve bol mozzarella in stukjes. De afgegoten pasta op het bord, de pesto eroverheen en garneren met Hollandse garnaaltjes en de mozzarella. Er mogen nog wat pijnboompitten bij: MJAM!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten