Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 februari 2008

Ik wil een toetje.

We hebben gisteren hart- stikke lekker gegeten: ieder een halve quiche (uit de aanbieding van de Appie) met extra geitenkaas erop en uit de oven nog eens bestrooid met gehakte walnoten; cherrytomaatjes, half uurtje in een middel- warme oven gegaard met behulp van een scheut olijfolie en wat kruiden; en verder (lichtelijk dunne) hete bliksem van 1 gróte aardappel en 2 appels, met daarin rozijnen en daarbij sugarsnaps. Lekker, hoor, maar zéér incompleet zonder toetje. Feitelijk snap ik niet hoe het kan dat na zes jaar, mijn lief nog altijd niet doorheeft dat een vrouw haar zoet moet hebben na de maaltijd. Nou ja, déze vrouw in ieder geval!
Dus ga ik zelf aan de slag, maar het moet zó snel dat Nigella Express er niks bij is. Daarom vul ik de tartelettes uit het kerstpakket (want wanneer eet je die nou? die hebben we dus in huis!) met een rappe custardpudding (custardpoeder tot vloeibaar papje roeren met koude melk en ondertussen zeker dubbelzoveel melk tot het kookpunt brengen en deze daarna door het custardpoederpapje mengen) en daar bovenop gaat jam. Omdat de custard nog warm is, wordt de jam als vanzelf lekker vloeibaar. Hop, grote dot slagroom erop (óók nog uit het kerstpakket, want wanneer eet je nou slagroom? of was dat bedoeld voor in de slaapkamer?): toetje. Van een dessert kun je niet spreken, maar ik ben tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten