Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 februari 2008

Studentikoze 'kip pilaf'

In vroeger tijden, als student, bestond kokkerellen uit niet meer dan pasta koken met een sausje (een gefruit uitje met de inhoud van een blikje 'tonijn op water' en een gesmolten Aldi kruiden- kaasje). Van twee ons groente per dag hadden we nog nooit gehoord en dit schoot er dan ook regelmatig bij in. Nou herinner ik me nog de kip pilaf die een huisgenoot van weleer vaak maakte en dit staat me bij als 'heerlijk'. Zou het kunnen dat dit een moderne klassieker is?!
Ik heb het laatst weer eens gemaakt, want het is niet moeilijk: gesnipperd uitje fruiten in een scheutje olijfolie, hier stukjes kipfilet in garen, samen met in grofgesneden perziken uit blik en dan een behoorlijke hoeveelheid ketchup erbij. De witte bonen in tomatensaus hadden we nog in de kast staan en dit leek me wel een adequate toevoeging, want alleen ketchupsaus is ook maar zo ketchup... Het was best oké. Niet zo 'heerlijk' natuurlijk als in mijn herinnering, maar we hebben het dan ook over ruim tien jaar (!) geleden (lees: veertien). Het restant saus at ik de dag nadien als 'soep' met daarbij geroosterd brood. Ook best oké. Maar in de huidige tijden van overvloedige voedselkennis en kookkunde niet een gerecht wat ik snel nog eens klaar zal maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten