Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 mei 2008

Pannenkoeken met notenragôut

Ik ben alleen thuis (alweer). Mijn liefste werkt belachelijke uren van 12 tot 22u en ik heb nachtdienst gehad, dus ik ben pas tegen het middaguur aanspreekbaar (voor niemand, want er is niemand thuis: ààhhhhh). Ik kan me met mijn slaperige ongewassen hoofd echt niet op straat vertonen vooraleer ik onder de douche ben geweest, maar ik heb niet de energie om onder de douche te kruipen en boodschappen te gaan doen, voordat ik iets gegeten heb. Dussss; wat kan ik eens maken met de in huis aanwezige ingrediënten? Melk en bloem: check. Een eitje: check. Pannenkoeken dus mogelijk! Hé kijk nou, een bakje gemengde paddenstoelen. Mooi:

Uitje fruiten in ruim boter (lees: lijnzaadolie met klein klontje boter) met een fijngehakt teentje knoflook (lees: teen) en daar dan voor één persoon 100g in stukken gesneden paddestoelen aan toevoegen: shiitakes, kastanjechampignons en oesterzwammen. Laten garen op zacht vuur en dan een halve eetlepel bloem mee laten bakken. Afblussen met 1 tot 1,5dl water na toevoeging van een half blokje porcini ai funghi. Pistachenoten, wat geraspte kaas en 'een blubje' room erbij en deze notenragôut over een (verse, warme) pannenkoek verdelen. Ik vind onderin de koelkast nog halfverlepte verse koriander en garneer met de laatste kiemgroenten van deze week. Genoeg ragôut voor twee pannenkoeken (en op die derde pannenkoek gaat deze blauwe bessen heerlijkheid, bij wijze van toetje).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten