Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 mei 2008

Het Grote Moelleux Onderzoek, deel 3

Nóg een recept gevonden voor moelleux au chocolat, dus ik sla, na poging 1 en 2, weer aan het experimenteren:

Dit is het enige recept van de drie, waarin de eieren (lees: het ei, ik halveer het recept natuurlijk, wat we zijn maar met z'n tweëen en het moet niet te gek worden) gesplitst moeten worden. Uiteraard betekent dat: opkloppen van het eiwit en ik vraag me nadien af waar al dit extra werk goed voor was. Want hoewel deze moelleux een lekker krokant korstje heeft, is het beslag eigenlijk al te luchtig en dik om 'vloeibaar' genoemd te worden en het is dan ook geen wonder dat er geen chocolade uit het gare, doorgesneden cakeje stroomt. De smaak van deze versie is oké, maar niet dat je zegt "daar ga ik de blits mee maken".

Conclusie: je moet het recept van Gordon Ramsay hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten